zaterdag 18 februari 2017

Eerste werkdagen

Vanuit de omgang met inhuurders wist ik dat er sprake is van 2 werelden, die van je eigen bedrijf en die van de klant. En beide spreken een andere taal, ik had alleen niet verwacht dat het in mijn geval ook letterlijk zo zou zijn. Mijn eigen bedrijf T&S heeft als onofficiële voertaal Frans, ik heb nu een stuk of 12 collega's ontmoet en slechts 2 daarvan waren niet Franstalig. Dit geeft de volgende situaties, ik leende een laptop en die had een Azerty-toetsenbord en een Frans versie van Windows, als je een projectmanager belt dan begint hij doodleuk in het Frans en als je binnenkomt word je met Bonjour begroet. Op zich niet zo erg, maar als je je Duits wilt verbeteren schiet dit niet op.

Van de week begonnen bij de klant (Bosch), waar ik gelukkig wel mijn Duits kan ophalen. Bij binnenkomst kreeg ik direct een nieuwe laptop met toebehoren en de melding dat ik er ook nog 2 beeldschermen bij kon pakken, helaas was er nog geen buro om ze neer te zetten. Ik waardeer dat dat ze je direct goed gereedschap geven. Er was het nodige regelwerk voor verschillende zaken waar ik meestal 1 a 2 zinnen in het Duist kon doen voordat ik overschakelde naar het Engels. Hopelijk weet ik dat snel te verdubbelen naar 3 a 4 zinnen Duits.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten