maandag 6 maart 2017

De vakantie voorbij

Na de eerste weken merk ik dat het vakantie gevoel nu wel verdwenen is. Er begint een werkritme te komen. Ook begin ik de eerste routes zonder navigatie te rijden, van en naar het werk, naar het winkelcentrum in Europaviertel en om Stuttgart in en uit te gaan. Ook het tussen de middag warm eten is weer even wennen. Ik ben het gewent uit Den Helder, maar dat was het een uitzondering en hier eten veel mensen warm tussen de middag op het werk of school. Dit merk je dan weer in de supermarkt wat assortiment betreft.

Mijn stembiljet voor de verkiezingen is binnengekomen en ik heb de hele zaak ook al gepost. Wel vreemd om dan het verkiezigings nieuws te lezen terwijl je weet dat je stem zich ergens tussen Stuttgart en Den Haag bevind.

Van het weekend naar de Bismarckturm geweest, deze staat bijna in mijn achtertuin, dus het zou het wat vreemd zijn om er niet een keer heen te gaan. Helaas zit de toren dicht tot aan Pasen, dus ik moest het doen met het zicht vanaf de berg.

Dit is Stuttgart centrum, het centrum ligt in een hoefijzer van bergen en aan de open kant ligt de rivier de Neckar. Ik loop er aan te denken om een keer het hele hoefijzer af te lopen. Veel van de parken van Stutgart liggen op de bergen en je hebt mooie uitzichten over de stad en sommige wijken. Zo kwam ik erachter dat mijn wijk vrij klein is en dat het in een klein dal ligt.

Qua werk ben ik m'n weg nog aan het zoeken. Ik ben tot zover alleen nog maar met MatLab in de weer geweest, terwijl de klusomschrijving het had over C, C++ en Python. Ook het toetsenbord blijft wennen, ik ben thuis overgestapt naar een los Duits toetsenbord voor de laptop, wat handig is voor de umlauts, maar ik zit nog steeds te hannesen met de z en y toetsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten