donderdag 2 februari 2017

Aangekomen in Stuttgart

In december vorig jaar realiseerde ik me dat ik een heleboel mensen niet had verteld dat ik per februari in Stuttgart zou werken en wonen. Toen is het idee ontstaan om een blog bij te gaan houden zodat ik mijn leven op dit vlak zou verbeteren en  tenminste periodiek iets van mij te laten horen.

Ondertussen ben ik een paar dagen geleden aangekomen in mijn (tijdelijke) een-kamer appartement in Stuttgart. De eerste noodzakelijke stappen zoals het inschrijven bij de gemeente, een lokale bankrekening openen en de inschrijving voor de "Krankenkasse" (Duitse zorgverzekering) heb ik uitgevoerd. Ook heb ik me nog op tijd als buitenlandse kiezer kunnen registreren, dus ik kan in maart mijn stem uitbrengen. Ook niet geheel onbelangrijk, mijn naam staat op de brievenbus, dit omdat je in Duitsland met 50 families hetzelfde huisnummer kan hebben, dus de post komt nu ook binnen. (De bank en de Krankenkasse geven ook heel expliciet aan dat die naam op de bus moet staan anders mag hun post niet bezorgd worden.)



Gisteren begonnen bij mijn nieuwe werkgever, een detacheerder, en de eerste dag direct voorgesteld aan een klant. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik voor die klus ben geselecteerd, dus ik hoef niet te lang op de bank te zitten. En vandaag ook de bedrijfsmok gekregen:
Dan ben je pas echt gestart als je die hebt gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten