donderdag 2 februari 2017

Missiedag in Zürich

Omdat ik toch in de regio was ben ik afgelopen zaterdag naar de Ingress missie dag in Zürich geweest. Voor mij was dit de vierde, de andere drie waren in de wereldsteden Aken, Leeuwarden en Keulen. En dit was het vierde land waar ik Ingress gespeeld heb.

Helaas maakte ik de fout toen ik bij de Zwitserse grens te zeggen dat ik alleen voor 1 dag in Zürich zou blijven terwijl ik mijn Nederlandse gele kentekenplaten nog op de auto had zitten. Dat verhaal vonden de heren douaniers wat vaag en ik en mijn auto werden helemaal doorgelicht. Op zich niet zo vreemd omdat ik aan het begin van het gesprek vergat te zeggen dat ik vanuit Stuttgart kwam en niet zoals ze misschien dachten dat ik 700km gereden had vanuit Nederland. Ik had minder moeite om Japan binnen te komen. Voor de volgende keer als ik die kant op ga moet ik toch mijn Duitse kentekenplaten geregeld hebben ...

De rest van de dag heerlijk Zürich verkent, dit met nog 900 anderen. Het is een mooie oude stad, met veel kleine steegjes en een mooi meer. En nog de nodige goodies meegekregen.

Op de weg terug mocht ik van de Duitsers wel gewoon doorrijden bij de grens. En als je dan verder rijdt en paar kilometer file ziet van mensen die Zwitserland weer in willen dan ben je blij dat de grenscontroles binnen de EU er niet meer zijn, want het kost toch gruwelijk veel tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten