maandag 1 januari 2018

Vaihingen viaduct

Als ik met de S-Bahn naar het werk ga dan kom ik lang het Vaihingen viaduct en al een tijd wilde ik erheen vanwege het uitzicht. Vorige week eindelijk de tijd gevonden om bij Osterfeld uit te stappen en richting het viaduct te gaan.


Het uitzicht vanaf het viaduct viel tegen, alleen Kaltental is zichtbaar en net daarachter kun je net iets van Heslach zien. Mijn verwachting was dat minstens Stuttgart Süd zichtbaar zou zijn. Kwestie van de heuvels rond Stuttgart verkeert inschatten.

De locatie geeft wel een mooi voorbeeld van hoe erg de wegen en sporen door elkaar lopen. De S-Bahn en U-Bahn naar Vaihingen lopen hier haaks onder elkaar door en ook de 14 en de doorgaande weg kruisen haaks.
Vanaf daar verder gelopen richting Degerloch en het viel me op de hoogbouw van Mohringen heel ver van de rand afstaat zodat het vanaf het dal in Stuttgart niet zichtbaar is. Dan vraag je je af of er een beleid is om het uitzicht te bepalen en zo ja, wat het beleid dan is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten